Servicii medicale decontate prin CNAS și CASAOPSNAJ

Începând cu luna august 2016, suntem în relații contractuale cu CNAS (CJAS Prahova), cu urmatoarele specialități: Imagistica medicală, Laboratorul de analize, Cabinete de specialitate (Obstetrica-ginecologie, Gastroenterologie, Dermato-venerologie, Endocrinologie, Pediatrie, Diabet, ,boli nutrite si metabolice, Pneumologie, Ortopedie, Neurologie).

Pentru departamenul Imagistică medicală, pacientii se pot programa la numarul de telefon 0372.327.427, sau call center 0244.990 de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 20.00.

Pentru cabinetele Obstetrica-Ginecologie, Gastroenterologie, Dermato-venerologie și Endocrinologie pacienții se pot programa la numarul de telefon 0372.327.450, sau call center 0244.990 de luni până vineri, în intervalul orar 7.30 – 20.00

Pentru cabinetul Pediatrie, pacienții se pot programa la numarul de telefon 0372.327.440, sau call center  0244.990 de luni până vineri, în intervalul orar 7.30 – 12.00

Pentru Laboratorul de analize, pacienții se pot programa:

– la numarul de telefon 0372.327.430 sau call center 0244.990 (Laboratorul din Poiana Câmpina), de luni până vineri, în intervalul 7:30- 15.30;

– la numărul de telefon  0372.327.440 sau call center 0244.990 (Punctul de recoltare din Câmpina, de la ”Casa cu lei”), de luni până vineri, în intervalul orar 7:30 – 15.00

Pentru specialitățile Imagistică medicală, Laborator si Cabinete Specialitate, pacientii se pot programa și personal la Recepția Centrului Medical Poiana Câmpina. Acestia sunt rugați să se prezinte cu biletul de trimitere, cardul de sănătate și cartea de identitate.

Pentru a beneficia de serviciile decontate de CNAS și CASOPSNAJ aveți nevoie de urmatoarele documente: bilet de trimitere către cabinetul respectiv; card de sănătate;  dovada de asigurat (cupon de pensie/adeverință de salariat); documente medicale (rezultate analize de laborator, imagistică).

DREPTURILE ASIGURAȚILOR/PACIENȚILOR

  • să aleagă furnizorul de servicii medicale, precum şi casa de asigurări de sănătate la care se asigură,
  • să fie înscrişi pe lista unui medic de familie pe care îl solicită, suportând cheltuielile de transport dacă opţiunea este pentru un medic din altă localitate;
  • să îşi schimbe medicul de familie ales numai după expirarea a cel puţin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia;
  • să beneficieze de pachetul de servicii de bază în mod nediscriminatoriu, în condiţiile legii;
  • să beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, Rambursarea cheltuielilor reprezintă o obligaţie exclusivă a spitalelor şi se realizează numai din veniturile acestora, pe baza unei metodologii proprii.
  • să efectueze controale profilactice, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru;
  • să beneficieze de servicii de asistenţă medicală preventivă şi de promovare a sănătăţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
  • să beneficieze de servicii medicale în ambulatorii şi în spitale aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate;
  • să beneficieze de tratament fizioterapeutic şi de recuperare;
  • să beneficieze de dispozitive medicale;
  • să li se garanteze confidenţialitatea privind datele, în special în ceea ce priveşte diagnosticul şi tratamentul;
  • să aibă dreptul la informaţie în cazul tratamentelor medicale;
  • să beneficieze de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în condiţiile legii.

Serviciile care nu sunt decontate din fond, contravaloarea acestora fiind suportată de asigurat, de unităţile care le solicită, de la bugetul de stat sau din alte surse, după caz, sunt:

  • serviciile medicale acordate în caz de boli profesionale, accidente de muncă şi sportive, asistenţă medicală la locul de muncă, asistenţă medicală a sportivilor;
  • unele servicii medicale de înaltă performanţă;
  • serviciile hoteliere cu grad înalt de confort;
  • serviciile medicale solicitate şi eliberarea actelor medicale solicitate de autorităţile care prin activitatea lor au dreptul să cunoască starea de sănătate a asiguraţilor;
  • asistenţa medicală la cerere;
  • contravaloarea unor materiale necesare corectării văzului şi auzului;
  • contribuţia personală din preţul medicamentelor, a unor servicii medicale şi a dispozitivelor medicale;
  • serviciile medicale solicitate de asigurat;
  • unele servicii şi proceduri de reabilitare;
  • serviciile acordate în cadrul secţiilor/clinicilor de boli profesionale şi al cabinetelor de medicină a muncii;
  • serviciile hoteliere solicitate de pacienţii ale căror afecţiuni se tratează în spitalizare de zi;

OBLIGAȚIILE ASIGURAȚILOR/PACIENȚILOR

  • să se înscrie pe lista unui medic de familie;
  • să anunţe medicul de familie ori de câte ori apar modificări în starea lor de sănătate;
  • să se prezinte la controalele profilactice şi periodice stabilite prin contractul-cadru;
  • să anunţe în termen de 15 zile medicul de familie şi casa de asigurări asupra modificărilor datelor de identitate sau a modificărilor referitoare la încadrarea lor într-o anumită categorie de asiguraţi;
  • să respecte cu stricteţe tratamentul şi indicaţiile medicului;
  • să aibă o conduită civilizată faţă de personalul medico-sanitar;
  • să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat.
  • să respecte planul de tratament, indicaţiile medicului şi ale terapeutului
  • tratamentul recomandat de medic, în cazul unor afecţiuni, are ca rezultat ameliorarea acestora
  • pacientul îşi asumă consecinţele în cazul în care nu respectă planul de tratament sau renunţă la consultaţie şi efectuează proceduri
  • să aibă o conduită civilizată faţă de personalul medical şi nemedical al clinicii
  • să păstreze integritatea bunurilor în toate locurile în care are acces (holuri, camere de tratament etc)
  • să respecte ţinuta vestimentară adecvată (halat, costum de baie etc)
  • să confirme prin semnatură pe planul de tratament efectuarea conformă a procedurilor
  • să reclame la recepţie nerespectarea clauzelor contractuale încheiate
  • să platească contravaloarea serviciilor prestate
Vezi lista lista de preturi decontate CNAS, www.cnas.ro